Asian Bridge 2023

🌉Asian Bridge 2023🌉 

《Committee Member》

🌏TD🌏

▶︎Hikaru Yamaki 😎💙


🪐CD🪐

▶︎Yuki Mizumura ☕️🤍


☄️FD☄️

▶︎Kodai Miyazawa🍏💟


🌬️MD🌬️

▶︎Sae Maeda🌺💛

▶︎Rui Aoyama🌸❤️

▶︎Sae Tanaka🌷🧡

(a.k.a Ohana畑)


❄️Tab❄️

▶︎Ryosei Kobayashi🐐💚


《Team Prize》

🌞Open Semi Finalist🌞

💐3rd Best Team Name💐

▶︎ アジ橋も叩いて歩けば怖くない (Taichi, Genki, Ryota)


《Breaking Adjudicator》 🌸Rui Aoyama🌸





4月から2年になる山村です。

エデュケ係を引き受けることになりました。秋から冬にかけていろいろありはしましたが、なんだかんだでディベーターを続けることができるようになったので、今後も地道にしぶとく頑張ろうと思います。

今回は時間がたってしまったのですが、Asian Bridge(通称アジ橋)のブログを書いています。

個人的にはAsian styleの大会で3連続ブレイクできたので思い出深いです。やっぱり長いプレパ時間に救われています()

チームはいつも通りでさっさと決まりました。

名前の由来はと言われても困るんですが、まあプライズ入りはめざしたいよね、と僕が候補を何個か上げたうちの中で【アジ橋も叩いて歩けば怖くない】に決定しました。投票してくれた方々、ありがとうございました(SFに行けたのよりもこちらの方が嬉しい)。

試合直前の2週間はまったく上手くいく気配がなく、悲しいことの連続だったので割愛します(特に直前の1週間は夜寝れないくらいtraumaticな時間を過ごしていました)。

では当日の振り返りでもしていきましょうか。



R1

A: THW replace human judges with AI judges in all parliamentary debate tournaments.


B: THBT students should be able to choose their teachers.


C: THS tourism that involves visiting and observing impoverished urban areas (slum tourism).

GOV: 3,2,1

やったことあるな、のC、価値判断だけなら勝てると踏み込んだB、というわけでほぼ勝手にvetoが決まりました。対戦相手はIchoでめちゃくちゃ上手かった高校生でした。高校生大会の練習としてアジ橋に参加していたそう。スラム街にいる人・tourismを運営する団体・tourismに参加する人間などなど重要なcharacterizationが自分の段階で明確に出ていなかったのは反省ですがひとまず1勝で好スタート。


R2

A: THBT states with aging population should opt for policies that increase immigration (e.g. more visas) rather than ones that encourage citizens to have more children (e.g. tax benefits).


B: THR the rise of celebrities and artists openly supporting politicians.


C: THW set consumption tax at rates in proportion to the environmental impacts of the goods (low tax for low-impact goods, high tax for high-impact goods).

GOV:1,2,3, コイントスの結果A

これも若葉杯で既出だったのでやりやすかったです。ちゃんとcomparativeを設定したうえで労働力が増えることを証明しました。久しぶりに2連勝ができてうれしい(GeminiのR1, 2以来)


R3

A: THW ban combat sports

info of A: A combat sport is a competitive contact sport that usually involves one-on-one combat. In many combat sports, a contestant wins by submitting the opponent with a hold, disabling the opponent (knockout, KO), or attacking the opponent in a specific or designated technique.


B: THW abolish tax exemptions for religious organizations which discriminate against sexual minorities.


C: THS Neko Hodai

Info of C:Neko Hodai (ねこホーダイ) is a  subscription scheme in which paying users can adopt a cat from an animal shelter and return it when they can no longer take care of it.

GOV: 3,1,2

shelterに入るお金を有効活用できる、というcaseで勝ちました。

この時点で3勝したのでブレイクが確定しました。梅子で負けて以来、ずっとこんなに上手くいくとは思ってなかったので嬉しかったというより、あっけないなあという気持ちの方が大きかったです。最後は3勝同士のトップラウンド。勝っても負けてもブレイクだけど、できるなら勝って上位通過をめざそうと意気込みました。


R4

A: THW pardon members of militant groups who were recruited when they were children, in exchange for leaving the group.


B: THS the use of predictive algorithm in criminal court.

info of B: For the purpose of this debate, "predictive algorithm" is a tool that uses big data to predict the likelihood of second offense by the defendant. Judges can increase/decrease the extent of punishment (e.g. sentencing, bail, or whether to grant/deny parole) based on the predictions.


C: In the context of post ethnic/religious conflict area, THW financially incentivize interracial and interfaith marriage.

OPP: 1,2,3

ここにきてめちゃくちゃ強いらしいSwingと当たりました(本当は自分達とは別に3勝していたUTDSのチームと当たりたかった...)。

LOの自分がGOVのSetup(model)に対してそれとは関係なしに効果なくね、とengageし、しかもcontextの整理ができないまま試合が進んでいったのでものすごくmessyなラウンドになりました(してしまいました、の方が正しい())。終わった時点で勝ってるか負けているかわからないものの、ブレイクは確定していたので落ち着いてBAを待っていました。頑張るぞというよりも、いつも通りのperformanceをするだけだ、と思えていたのが本当に楽でした。結果は、4戦全勝の2位ブレイク。Gemini以来約4か月のブレイクだったので安堵。




~~ふつかめ~~




QF

A: THBT the LGBTIAQ+ movement should push the reinterpretation of religious texts rather than the narrative against religions.

info of A: One example of sexuality-affirming reinterpretation of religious texts is about the story of Sodom and Gomorra in Christianity. One conventional interpretation argues that this story censures homosexuality, while some activists push another interpretation that this story does not deny homosexuality, and it just criticizes inhospitality and the negative treatment of guests.


B: THBT oppressed indigenous minorities should embrace and promote inaccurate but positive myths or beliefs about their culture. (e.g. depicting aboriginal people in Australia as "friendly people with purely traditional cultural practices")


C: THBT international sports events should not be held in countries suspected of human rights violations.

GOV: 2,3,1

Bは差分が出しづらいという理由でvetoしたと思います(たぶん)。結局Aになったのですが、プレパ中に”reinterpretation of religious texts”って何やねん論争がチーム内で勃発していて、今大会で一番ひやひやしていました(後でRyoseiさんからわりといいスピーチ/試合だったねと褒められはしましたが)。

Comparativeが設定されているのはやっぱりやりやすいですね。reinterpretation>narrative against religions、という方程式を示せばいいわけで、コンサバな人々が怒るから、longtermで良くなるのはGOV側、という一本筋で通しました。

実はQFの相手チームとは大会前日の合同練を含めて3回くらい試合をしていて、大会前日の練習が終わった後には「outroundsで会えるといいね」と自分から言っていたので、有言実行できてほっとしました(言霊energy~~✨✨)。



SF

A: THO the narrative that romantic feelings/relationships are valuable. 

B: THR the glorification of soldiers as heroes. 

C: THR the prevalence of battlefield metaphors in describing the conditions of individuals with chronic diseases (e.g. “cancer survivor”, “fighting leukemia” and “losing the battle against Alzheimer's disease”)

OPP: 3,2,1

Debateあるある:音源で見たことあるけど、再現できない、をやらかしました。スピーチもやらかしていたので飛ばします。





終わりに

ひとまず最初で最後のAsian1年生大会をそれなりの成績で終えられたので良かったです。

これを書いてるのは3月末なんですが、とりあえず来月の春Tもこのチームで出ることになったので頑張ります



最後になりましたが、お世話になったジャッジの方々・大会運営に関わった先輩方・対戦相手の皆様に感謝します。

本当にありがとうございました!








~~~~~~お知らせ~~~~~~


一橋大学国際部Debate Sectionは株式会社リソー教育様と協賛契約を結んでいます。

個別指導を行うアルバイトを募集中ですので、以下の画像から詳細を確認してみてください!